donderdag, mei 03, 2007

"70% fruit"-mysterie opgelost!

Ooit schreef ik over een bakje verse meloensalade van de Albert Heijn, waar op stond '70% fruit'. Ik bedoel dit stuk. Nu was mijn lieftallige huisgenootje dusdanig geïntrigeerd door deze kwestie, dat zij besloot om de klantenservice hierover te mailen. Na een eerste mailtje waarin stond dat het nog onduidelijk was en dat het uitgezocht zou worden, kregen we gisteren, na een paar weken wachten, eindelijk antwoord:

Geachte mevrouw L.,

Wij hebben navraag voor u gedaan binnen de organisatie en kunnen u meedelen dat de "70% fruit" staat op 70% van dagelijkse behoefte aan fruit. Door mindere bevestiging is het etiket onduidelijk. Er is actie genomen naar de leverancier, zij zullen er op toezien dat de etiketten juist geplakt worden en de tekst goed leesbaar is.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice

Mary Perez Lopez

Dus dit mysterie is ook weer opgelost. Ook vooral erg fijn dat de Albert Heijn dit soort kwesties tot op de bodem uitzoekt en vooral erg serieus neemt. Heerlijk. Nu alleen nog even de Wieckse Witte klantenservice contacten met de vraag waarom ze in hemelsnaam koriander in ons witbier gestopt hebben.

3 Comments:

Blogger Marcella said...

Haha... mooie zaak idd dat ze het 'serieus' uitzoeken enzo... alleen klopt er helaas geen bal van..

Heel toevallig had ik gisteren een blaadje in mn hand van de voedingswijzer en schijf van vijf enzo... en daar staat in 2 stuks fruit per dag....

Nu snap ik ook wel dat 1 druif niet 1 stuk fruit is ;) ... maar daarom staat er in zo'n gidsje ook uitleg bij bijzondere fruitsoorten..

Hierin stond dat met voor 1 stuk fruit 12-15 druiven telt.. afhankelijk van de afmeting van de druif ;) ... de druiven van alberthein zijn klein... dus mag je er 30 per dag als dagelijkse behoefte... 70% van 30 is.. 21...

Alberhein gaat mij niet vertellen dat er maar 21 druiven in het pak zitten...

Wat een verhaal is dit geworden :P.. bijna nog langer dan je post ;)

nou, doe ermee wat je wilt :P

xm

12:21 a.m.  
Blogger di-jan said...

Maarre, stond er dan ook zoiets over meloenstukjes? Want die zaten in mijn bakje fruit, en geen druiven...:P Ik denk trouwens wel dat er ongeveer 21 stukjes meloen in het bakje zaten, iets minder misschien...Dus dan klopt het wel! :) haha

1:51 p.m.  
Blogger Marcella said...

haha... geen idee waarom ik er vanuit ging dat het druiven waren ;) ... maar wat betreft de meloenstukjes dat waren 3 schijven van een centimeter... en dat dan in stukjes ;)...

lekker hoor, zo'n heel verhaal over niks :P en dan ook nog denken dat je een punt maakt als je het schrijft ;)

tot snel!

xm

12:06 a.m.  

Een reactie posten

<< Home